De autos waar we mee rijden zijn klassieke Ford Escorts. De keuze is op de Ford Escort gevallen omdat we op zoek waren naar een belastingvrije auto met redelijk eenvoudige techniek en waarvan de onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Daarnaast ging de voorkeur uit naar een achterwielaangedreven auto vanwege de specifieke rijstijl.
De Ford Escort is een auto met een behoorlijk rallyverleden. In 1968, 1969 en 1979 won de Escort het Wereldkampioenschap Rally's. Het is een auto die veel autosportliefhebbers het hart sneller doet kloppen.
Ford Escort MK2 - DT-95-GJ
Bouwjaar 1979, Rood RAL 3020
Homologatienummer 650
Datum tenaamstelling 20-11-2003
2.0 OHC Pinto, dubbele 48mm DCOE's
Billsteins voor en achter, Gripper Sperdifferentieel
Ford Escort MK1 - 76-BA-41
Bouwjaar 1974, Monza Blue
Homologatienummer 5566
Datum tenaamstelling 18-11-2006
2.0 OHC Pinto, dubbele 48mm Webers
Billsteins voor en achter, ZF Sperdifferentieel
Ford Escort MK2 - GK-15-PL
Bouwjaar 1979, Olympic Blue
Divisie 5 homologatie
Datum tenaamstelling 26-8-2010
2.5 Cosworth (Atmosferisch), Jenvey throttlebodies
AST voor en achter, Gripper Sperdifferentieel
Drenth sequentiele versnellingsbak
Ford Escort MK1 - 53-XZ-26
Bouwjaar 1974, Diamond White
Homologatienummer 5566
Datum tenaamstelling 30-9-2014
2.0 OHC, 45mm Dellorto's
Billsteins voor en achter, ZF Sperdifferentieel
HOW IT ALL STARTED...
De Escorts waar we mee rijden worden door ons eigen team onderhouden en geprepareerd. Deze zijn echter niet als instapklare rallyauto's gekocht. Hieronder een paar plaatjes hoe ze de schuur binnenkwamen. Herkent u ze nog?