Cars

AUTOS

De autos waar we mee rijden zijn klassieke Ford Escorts. De keuze is op de Ford Escort gevallen omdat we op zoek waren naar een belastingvrije auto met redelijk eenvoudige techniek en waarvan de onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Daarnaast ging de voorkeur uit naar een achterwielaangedreven auto vanwege de specifieke rijstijl.


De Ford Escort is een auto met een behoorlijk rallyverleden. In 1968, 1969 en 1979 won de Escort het Wereldkampioenschap Rally's. Het is een auto die veel autosportliefhebbers het hart sneller doet kloppen.

Ford Escort MK2 - DT-95-GJ


Bouwjaar 1979, Rood RAL 3020

Homologatienummer 650

Datum tenaamstelling 20-11-2003

2.0 OHC Pinto, dubbele 48mm DCOE's

Billsteins voor en achter, Gripper Sperdifferentieel

Ford Escort MK1 - 76-BA-41


Bouwjaar 1974, Monza Blue

Homologatienummer 5566

Datum tenaamstelling 18-11-2006

2.0 OHC Pinto, dubbele 48mm Webers

Billsteins voor en achter, ZF Sperdifferentieel

Ford Escort MK2 - GK-15-PL


Bouwjaar 1979, Olympic Blue

Divisie 5 homologatie

Datum tenaamstelling 26-8-2010

2.5 Cosworth (Atmosferisch), Jenvey throttlebodies

AST voor en achter, Gripper Sperdifferentieel

Drenth sequentiele versnellingsbak

Ford Escort MK1 - 53-XZ-26


Bouwjaar 1974, Diamond White

Homologatienummer 5566

Datum tenaamstelling 30-9-2014

2.0 OHC, 45mm Dellorto's

Billsteins voor en achter, ZF Sperdifferentieel

HOW IT ALL STARTED...


De Escorts waar we mee rijden worden door ons eigen team onderhouden en geprepareerd. Deze zijn echter niet als instapklare rallyauto's gekocht. Hieronder een paar plaatjes hoe ze de schuur binnenkwamen. Herkent u ze nog?